Κρήτη: Σήμερα η παρουσίαση της χάραξης του νέου ΒΟΑΚ

0
74

Τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης θα παρουσιάσει σήμερα από τα γραφεία της περιφέρειας Κρήτης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Ο Υπουργός την Κυριακή, κατά την περιοδεία του στις πληγείσες περιοχές των Χανίων, ανακοίνωσε την ένταξη του τμήματος Χανιά – Κίσαμος στο έργο του ΒΟΑΚ.

Παράλληλα ανακοίνωσε την έναρξη της δεύτερης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας του έργου του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι από τη μέτρηση των κυκλοφοριακών φόρτων είναι σαφές ότι στο τμήμα Χανιά – Κίσαμος καταγράφεται σημαντική κίνηση οχημάτων, γεγονός που, όπως είπε, επιτρέπει την ένταξή του στο τμήμα που θα κατασκευαστεί σε πρώτη φάση.

«Μπορούμε, λοιπόν, σήμερα να πούμε ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι μας επιτρέπουν την ένταξη του τμήματος του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως το Καστέλι στο έργο της παραχώρησης. Για λόγους συντόμευσης των διαδικασιών ολοκλήρωσης του διαγωνισμού, το τμήμα αυτό, επειδή δεν έχει καμία μελέτη, θα ενταχθεί ως τμήμα της προαίρεσης που προβλέπεται στη διαγωνιστική διαδικασία και θα προχωρήσουμε έτσι για να μην έχουμε πάλι καθυστερήσεις πάνω από ένα χρόνο προκειμένου να ολοκληρωθεί η μελέτη αυτού του τμήματος», είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο διαγωνισμός περνά από σήμερα στη β΄ φάση καθώς ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των πέντε σχημάτων που διεκδικούν τα δύο έργα. Το κομμάτι της παραχώρησης που αποτελεί και τον κύριο κορμό του ΒΟΑΚ, διεκδικούν Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΤΕΡΝΑ, J&P Αβαξ, Vinci και η κοινοπραξία Μυτιληναίος με την Ισπανική Acciona.

Για την ΣΔΙΤ που αφορά το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 20 χλμ. και συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΤΕΡΝΑ, J&P ΑΒΑΞ σε συνεργασία με το fund Marguerite, η Μυτιληναίος με Acciona-Intertoll και η Iσραηλινή Shikun & Binui. O υπουργός Υποδομών έχει χαρακτηρίσει το επίμαχο κομμάτι ως έργο ιδιαίτερων περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Mέχρι το καλοκαίρι προβλέπεται να έχει δημοπρατηθεί και το τρίτο και τελευταίο κομμάτι του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο και είναι το τμήμα από Νεάπολη έως Άγιο Νικόλαο. Για το έργο, το οποίο σχεδιάζεται να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ (τρέχων και επόμενο) επικαιροποιούνται οι μελέτες.

Με βάση τις μετρήσεις του υπουργείου, το νέο τμήμα από Κίσσαμο έως Χανιά είναι πρώτο σε κυκλοφοριακούς φόρτους. Υπολογίζεται ότι η ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία του δρόμου ανέρχεται σε 15.500 οχήματα, με αμέσως επόμενη την κίνηση Χανιά – Ρεθύμνου με 13.000 και Ρέθυμνο – Ηράκλειο με 12.000.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπουργείο προχώρησε στην καταγραφή των κυκλοφοριακών φόρτων του Βόρειου Οδικού Άξονα σε 21 σημεία, από τα οποία τα 11 ήταν κατά μήκος του ΒΟΑΚ και 10 σε κάθετους δρόμους. Η καταγραφή έγινε σε τέσσερις διαφορετικές περιόδου από πλευράς κυκλοφορίας, ξεκινώντας από τον περασμένο Ιούλιο και ολοκληρώθηκε το Νοέμβριο του 2018.

Με την οριστικοποίηση της τελικής χάραξης του ΒΟΑΚ, δημοπρατείται άμεσα η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού για όλο το οδικό δίκτυο της χώρας.

Δρόμος Ηράκλειο-Μεσαρά

Τον δρόμο Ηράκλειο-Μεσαρά επισκέφτηκε το μεσημέρι της Δευτέρας ο Υπουργός Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρζης.

Ο Υπουργός διαβεβαίωσε ότι το έργο θα παραδοθεί σε ένα μήνα, 25 Απριλίου, ενώ ταυτόγχρονα απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο για απένταξη.

«Για όσους κινδυνολογούν θα είναι προσκεκλημένοι να το δουν με τα μάτια τους τις επόμενες ημέρες. Υπάρχουν πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα με τρεις σταθμούς για το δρόμο της Μεσαράς, στην 1η Απριλη, 10 Απριλίου και στις 25 Απριλίου που θα παραδοθεί το έργο. Θα είμαστε ξανά εδώ πολυ σύντομα και το έργο θα παρακολουθείται από εβδομάδα σε εβδομάδα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here