Η σημασία της πρωτεΐνης στη διατροφή καθώς μεγαλώνουμε

Υπάρχει πολύς λόγος αυτές τις ημέρες όσοι ασχολούνται με την υγιεινή διατροφή να ανησυχούν για την ποσότητα πρωτεΐνης που λαμβάνουν καθώς μεγαλώνουν. Ειδικά αν έχουμε φτάσει περίπου στα 50, μπορεί να έχουμε δει συμβουλές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή από influencers που μας λένε ότι οι απαιτήσεις σε πρωτεΐνη αυξάνονται δραματικά σε αυτήν την ηλικία.

Τέτοιες συστάσεις υποδηλώνουν ότι μια γυναίκα 70 κιλών χρειάζεται περίπου 150 γραμμάρια πρωτεΐνης κάθε μέρα. Αυτό ισοδυναμεί με 25 βραστά αυγά με 6 γραμμάρια πρωτεΐνης το καθένα. Αλλά είναι αυτό σωστό;

Όχι απαραίτητα. Καταρχάς, ας ρίξουμε μια ματιά στις πηγές πρωτεΐνης και στην ποσότητα που εφήμερα λαμβάνουμε.

Η πρωτεΐνη είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό στη διατροφή μας. Μας παρέχει ενέργεια και χρησιμοποιείται για την επιδιόρθωση και τη δημιουργία μυών, οστών, μαλακών ιστών, ορμονών και ενζύμων. Κυρίως συνδέουμε τις ζωικές τροφές (γαλακτοκομικά, κρέας και αυγά) ως πλούσιες σε πρωτεΐνες. Οι φυτικές τροφές όπως το ψωμί, τα δημητριακά και τα όσπρια παρέχουν επίσης πολύτιμες πηγές πρωτεΐνης.

Οι ανάγκες σε πρωτεΐνη μειώνονται από 0,92 γρ. σε 0,62 γρ. ανά kg σωματικού βάρους από 6–18 ετών. Όταν φτάνουμε στην ενηλικίωση, οι απαιτήσεις σε πρωτεΐνη διαφέρουν για άντρες και γυναίκες.

Μια άλλη μεγάλη μελέτη παρατήρησης σε περισσότερες από 85.000 μεσήλικες νοσοκόμες διαπίστωσε ότι η υψηλότερη πρόσληψη φυτικής πρωτεΐνης συνδέθηκε με χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης πρώιμης εμμηνόπαυσης.

Το ίδιο στοιχείο μάς προειδοποιεί να μιλήσουμε με τον γιατρό μας εάν ανησυχούμε όσον αφορά την πρόσληψη πρωτεΐνης λόγω κακής υγείας, αυξημένης ζήτησης λόγω των αθλημάτων που κάνουμε ή επειδή είμαστε vegan ή χορτοφάγοι.

Τελικά, αν κοιτάξουμε τη μέση ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης, μπορούμε να δούμε ότι το 99% των ανθρώπων κάτω των 70 ετών καλύπτουν τις ανάγκες τους από τα τρόφιμα. Μόνο το 14% των αντρών άνω των 70 ετών και το 4% των γυναικών άνω των 70 ετών δεν πληρούν τις εκτιμώμενες μέσες ανάγκες τους σε πρωτεΐνη.

Εάν όμως ανησυχείτε, συγκεντρώστε μια προσέγγιση με προτεραιότητα τα τρόφιμα. Γιατί εκτός από πιο οικείο και νόστιμο, συνοδεύεται από άλλα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Και πάντα, ακούστε τον γιατρό σας πριν αποφασίσετε να προσθέσετε συμπληρώματα στη διατροφή σας.

Written by admin

Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης εξαπολύει συγκινητικό μήνυμα για την αγαπημένη του: ‘Εύχομαι να είσαι καλά εκεί ψηλά’

Ανέκδοτο με μαυρισμένα μάτια: Η “κηδεία” της πεθεράς