Επιτυχημένο εστιατόριο με μαμαδίστικα φαγητά κερδίζει 44 εκατομμύρια ευρώ

Η Eliza Marshall και ο Benjamin Sormonté δεν είχαν υπερβολικές φιλοδοξίες όταν άνοιξαν ένα καφέ στη Νέα Υόρκη το 2014. “Ήταν ένα μικρό όνειρο: θέλαμε ένα χαριτωμένο, γραφικό, άνετο καφέ”, λέει η Marshall. Το μικρό τους κατάστημα, στη σύγχρονη γειτονιά SoHo του Μανχάταν, ονομάζεται Maman.

Τώρα είναι μια γρήγορα αναπτυσσόμενη αλυσίδα καφέ-αρτοποιείων με 34 καταστήματα και έσοδα 47,2 εκατ. δολαρίων ή 44 εκατ. ευρώ πέρυσι, σύμφωνα με έγγραφα που εξετάστηκαν από το CNBC Make It. Επίσης, η επιχείρηση του ζευγαριού πήρε την αναγνώριση της δισεκατομμυριούχου και διάσημης τηλεπερσόνας Oprah Winfrey, η οποία περιέλαβε τα μπισκότα σοκολάτας με ξηρούς καρπούς της Maman στη λίστα των “Αγαπημένων Πραγμάτων” του 2017.

Ωστόσο, οι σύντροφοι στον χώρο της επιχειρηματικότητας και γονείς δύο παιδιών είναι αδιάφοροι για το τι τους διακρίνει από τους ανταγωνιστές τους: είναι η οικογενειακή και οικιακή ατμόσφαιρα που “νικά” τον καφέ και τα γλυκά. Το Maman σημαίνει “μητέρα” στα γαλλικά, ως φόρος τιμής στα μαμαδίστικα φαγητά που έτρωγαν μεγαλώνοντας. Η ονομασία της εταιρείας αναδεικνύει “την αίσθηση της ζεστασιάς και του σπιτιού, που είναι πραγματικά η ατμόσφαιρα που αναζητούσαμε”, επισημαίνουν το ζευγάρι.

“Έρχεσαι εδώ για την ατμόσφαιρα, για την ομορφιά του χώρου. Το καλό φαγητό και ο καφές είναι εύκολο να βρεθούν σε πολλά μέρη. Χρειάζεσαι κάτι που προσφέρει πολλά περισσότερα”, δηλώνουν. Όταν το ζευγάρι γνωρίστηκε στο Μόντρεαλ το 2011, ο Sormonté εργαζόταν σαν δικηγόρος για συγχωνεύσεις και εξαγορές επιχειρήσεων σε μια επενδυτική εταιρεία, ενώ η Marshall ασχολούνταν με το μάρκετινγκ και διοργάνωνε συναυλίες, εκδηλώσεις και διακόσμηση εσωτερικών χώρων.

Μετά από μια σύντομη περίοδο βοηθώντας φίλους να διοικήσουν ένα beach club στην Ibiza της Ισπανίας, το 2012, το ζευγάρι μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να ανοίξει το δικό του εστιατόριο. Όταν ρωτήσαμε τους εαυτούς μας “ποιος είναι ο αγαπημένος μας σεφ;”, είπαμε και οι δύο ότι είναι οι μητέρες μας, με την έννοια ότι αμφότεροι μεγαλώσαμε σε μια κουζίνα με τη μαμά μας, υπογραμμίζουν.

Επιπλέον, συνεργάστηκαν με τον βραβευμένο με αστέρι Michelin chef Armand Arnal για να δημιουργήσουν ένα μενού με κλασικά γαλλικά πιάτα, όπως κρουασάν και ταρτίν, μαζί με οικογενειακές συνταγές όπως τα μπισκότα σοκολάτας, τα οποία ξυπνούν τις παιδικές αναμνήσεις. Ορισμένα από τα προϊόντα τους έχουν “μια ευχάριστη επαναπροσαρμογή”, όπως τα μπισκότα με ganache λευκή σοκολάτα που θυμίζουν μια εντυπωσιακή και ανανεωμένη γαλλική εκδοχή Oreo.

Η επιχειρηματική τους εμπειρία φάνηκε από νωρίς, καθώς δεν γνώριζαν πόσο θα κοστιζε η δημιουργία ενός καφέ στη Νέα Υόρκη και κατέληξαν να ξοδέψουν 250.000 δολάρια, εξαντλώντας τις οικονομίες τους και αναγκαζόμενοι να δανειστούν χρήματα από την οικογένεια και τους φίλους τους για να καλύψουν τα υπόλοιπα έξοδα.

“Ήταν ένας από τους μεγαλύτερους οικονομικούς κινδύνους που μπορούσαμε να αναλάβουμε. Πραγματικά πήραμε ένα τεράστιο ρίσκο να ρίξουμε όχι μόνο όλα τα χρήματά μας σε αυτό, αλλά και τον χρόνο και την ενέργειά μας. Χύσαμε πολύ ιδρώτα και δάκρυα, αλλά όλα τα κάναμε με αγάπη. Εκεί κρύβεται το μυστικό της επιτυχίας μας”, επισημαίνουν.

Όταν το καφέ άνοιξε το 2014, το ζευγάρι επικεντρώθηκε αποκλειστικά στη λειτουργία της επιχείρησης, εργαζόμενοι από τις 06:00 το πρωί για να ψήσουν τα αρτοσκευάσματα και άλλα είδη, μέχρι τις 20:00 το βράδυ όταν προετοίμαζαν τη ζύμη για το επόμενο πρωί. Η έναρξη της επιχείρησης απαιτούσε “πολλές θυσίες”, με 80 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως, χωρίς αργίες, αλλά “ήμασταν πολύ τυχεροί που είχαμε την υποστήριξη των ανθρώπων μας”, εξηγούν.

Επιπλέον, ένα άρθρο στο food blog Grub Street του New York Magazine ανέδειξε τη Maman, αναφέροντας ότι πουλά “το πιο εντυπωσιακό, καινούριο και νόστιμο μπισκότο σοκολάτας στη Νέα Υόρκη”. Το 2015, αφού είχαν εξαντληθεί από την πολύωρη εργασία, το ζευγάρι προσέλαβε επιπλέον προσωπικό και φιλοξένησε εξωτερικούς συνεργάτες.

Το ζευγάρι σχεδιάζει να συνεχίσει να ανοίγει νέα καταστήματα και να επεκτείνει τόσο το δίκτυό του όσο και τη σειρά των προϊόντων και των υπηρεσιών του. “Το όραμά μας για το Maman είναι να γίνει κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό εστιατόριο με τέσσερις τοίχους. Πραγματικά μας βλέπω να εξελισσόμαστε σε μία πολυσύνθετη εταιρεία lifestyle”, καταλήγουν.

Written by admin

Κυρ Κώστας σε ανεκδοτάρα: Η 40η επέτειος και η Ρώμη

Αντίπαλος επίθεσε με τοξο αστυνομικό έξω από την πρεσβεία του Ισραήλ στο Βελιγράδι