Έλεγχος στη δίκη: Απόσπασμα 10 λεπτών στις συνομιλίες λόγω αναχώρησης τρένου από τη Λάρισα

Η υπόθεση αφορά τον χαμό του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, για τον οποίο οι συγγενείς έχουν καταθέσει μήνυση εναντίον του ΟΣΕ και της Hellenic Train, ζητώντας αποζημίωση ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ για τη ζημία και τον πόνο που υπέστησαν λόγω του θανάτου του αγαπημένου τους προσώπου.

Η διαδικασία ξεκίνησε μετά από αναβολή που είχε δοθεί στις 1 Μαρτίου, με αίτημα των δικηγόρων των δύο εταιριών, οι οποίοι επέστρεψαν σήμερα με αίτημα νέας αναβολής μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας για το τραγικό συμβάν. Η θέση των κατηγορούμενων είναι ότι δεν φέρουν ευθύνη για το ατύχημα που περιγράφεται στην μήνυση, καθώς η τραγωδία οφείλεται στη συνυπαιτιότητα του σταθμάρχη και των δύο μηχανοδηγών.

Οι αποκαλύψεις του εμπειρογνώμονα από την πλευρά των εναγόντων

Το δικαστήριο δεν αποδέχτηκε το αίτημα αναβολής και έτσι η διαδικασία συνεχίστηκε με την κατάθεση του εμπειρογνώμονα, απόφοιτου της Σχολής Μηχανολόγων Εργοδηγών, Επαμεινώνδα Μπούρα. Ο μάρτυρας, που κατέθεσε ως τεχνικός σύμβουλος από την πλευρά των εναγόντων, δήλωσε στο δικαστήριο ότι τα λάθη του σταθμάρχη δεν θα οδηγούσαν σε αυτό το αποτέλεσμα αν υπήρχε το σύστημα της σύμβασης 717. Κατά τη γνώμη του μάρτυρα, το ατύχημα δεν θα είχε συμβεί αν υπήρχε “σύστημα αναγνώρισης ανθρώπινων λαθών”.

Επίσης ανέφερε ότι η έκρηξη μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων οφείλεται σε εκρηκτική ουσία και τόνισε ότι από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που είχε πρόσβαση, προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων όταν η επιβατική αμαξοστοιχία φεύγει από τη Λάρισα. Τονίζει επίσης ότι οι κανόνες εφαρμόστηκαν μέχρι τη Λάρισα, “αλλά μετά από εκεί, τίποτα δεν εφαρμόστηκε”.

***

Σύμφωνα με τον μάρτυρα, ο σταθμάρχης της Λάρισας “δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη όπως έπρεπε”, ενώ το InterCity 62 έφυγε από τη Λάρισα “χωρίς αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στη γραμμή της αντίστροφης καθόδου. Δεν εφαρμόστηκαν οι γενικοί κανόνες. Ο μηχανοδηγός έπρεπε να ακινητοποιήσει το τρένο”.

Σε απάντηση ερωτήσεων της προέδρου, ο κ. Μπούρας τόνισε ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο σταθμάρχης της Λάρισας “δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη όπως έπρεπε” και επεσήμανε ότι “πιστεύω ότι ο σταθμάρχης ξέχασε να επαναφέρει το κλειδί στη θέση του. Γνωρίζω ότι ήταν τοποθετημένο εκεί πριν ένα μήνα”.

Ο διάλογος με τον εμπειρογνώμονα

Πρόεδρος: Γνωρίζετε τι προκάλεσε την έκρηξη;
Μάρτυρας: Είμαι σίγουρος ότι υπήρχε εύφλεκτη ουσία στην εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν ξέρω ποια. Πρέπει να γίνουν αναλύσεις για να δούμε τα υλικά.
Πρόεδρος: Ποιος έπρεπε να επισκευάσει τις ζημιές που υπήρχαν;
Μάρτυρας: Ο ΟΣΕ.
Πρόεδρος: Πώς διασφαλίζεται η ασφάλεια όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα;
Μάρτυρας: Με χειροκίνητους τρόπους.

Το δικαστήριο θα δώσει την απόφασή του στο εγγύς μέλλον.

Written by admin

Πατέρας για δεύτερη φορά θα γίνει ο Πρίντεζης (vid)

Η απάντηση του Νάσου Παπαργυρόπουλου στις κριτικές: Οικονομική προέλευση δεν είναι αμαρτία